Ladno i vrutje
Pristigoh iz vožnje gradom i obuze me ras mišljanje čime se tamo bavih. Kako da to objasnim slikama? Razvih jednu kartu, otvorih drugu i zadovoljih se tumačenjem koje mi se kaza.
Pošto su u krugu prikazane protivrečne struje, odnosno šest krajnosti jedno te istog, tako je bavljenje sviju nas obrazloženo kroz neko primanje i davanje. Šta to primamo a šta dajemo?
U ovoj priči 'glumci' su Mars i Venera gde se jedan jednako zalaže da (u)zima a drugi da daje. Prvi ima osećaj da je ugrožen, da mu je 'sve malo' što je zapravo odraz unutrašnjeg minus stanja zbog koga se skuplja, steže, traži načine da se štiti i gradi, dok drugi ima osećaj opuštenosti, nekad i preterane u vidu neobuzdanosti, raskalašnosti, bahatosti, rasipanja materijalnih ili duhovnih dobara što je odraz plus stanja zbog koga se širi i razvlači sa željom da poruši sve gradine.
Ravnoteža ova dva poriva u nedrima čoveka je više nego potrebna. Kako je postići? Verovatno da je za to nužna (po)drška prijatelja i (po)metla neprijatelja, bez (po)moći pola pola. Svaki čovek daje ono što ima: nekad je to materijalna, duhovna, nekad duševna 'hrana'. Što se uzimanja tiče, svako prima prema svome (na)umu, to jest skladno onome što misli da mu je u minusu. Postoji i jedna 'začkoljica' u životnoj priči, a to je: koliko je čovek svestan svojih istinskih potreba? Onaj koji poznaje istinu o sebi i koji vidi stvari kakve jesu, njegov ili njen sud o potrebama je bolji što čini da skuplja i daje (na) čisto.
Nekada davno kazano je da jedna vučica zadoji svojim mlekom braću Romula i Rema. I Romul bi postavljen da služi svome bratu koji izgradi veliki grad. Tačno je što ste čuli; Re(h)veka narani belim sokom dva jagnjeta. Medjutim, nedavno se desi da jedna ovca zadoji vuka, što bi po volji Gospodnjoj. I više nije po starom geslu: nit ovce hrle veslu, nit vuci ljube Teslu.