Po Strani
Rekosmo u sebi: hajde da kažemo još koju o odnosima dveju oprečnih strana. Iza reči dodje delo!
Razlog zašto ljudi posmatraju stvari iz različitih uglova je pored ostalog to što se istočnjaci vode prema Mesecu, a zapadnjaci prema Suncu. Mi ovde ne bismo davali prednost ni manjem ni većem videlu, jer nije svet od vida niti radi vida.
Dok se oni sa zapadnim vidjenjem stvari bave posle dicom, oni sa istočnim vidjenjem se bave uz rokom. Tako i slike nebeskog svoda koje oni tumače predstavljaju dve različite stvari. Istočna slika je predstava o uzroku, zapadna je predstava o posledici. Tako oni ljudi koji su skloni da se bave pitanjem 'šta nam sleduje?' oni se ili bave tumačenjem zapadne slike ili se obraćaju zvezdočitaču koji im 'daje što im sleduje'. To su uglavnom bavljenja nekakvim ulogom i time kako da steknu zemaljska dobra, kako da ostvare zemaljsko 'blago stanje'. Retki su oni kojih zanima vidjenje i proricanje iz sasvim 'ne buloznih' razloga. Ali takvima je dobro da se ustrojavaju tako da im vidjenja ne dolaze od slike svoda jer je to ogledalo zemlje, već da čišćenjem suda dobijaju 'hleba potrebnog' od Duha Svetog koji se diže nad vodom koja je iznad svoda.
Na drugoj strani oni koji traže odgovor na pitanja 'ko nas je uz rokovao?', ' šta je našim rodjenjem uzrokovano?' i 'šta možemo da pokrenemo svojim delima?' dobijaju delimičan odgovor od nekoga ko se bavi istočnim tumačenjem. Delimičan je zato što niko nema pravo da pravi izbore umesto nas jer bi to značilo uplitanje u lični život. Moguće je samo da se ukaže na trenutne po godnosti i ne pogodnosti i na način za prevazilaženje. Inače, svaki čovek nosi svoj krst (h)teo to ili ne teo. Pojedini misle da oni uzimajući nakit u obliku krsta postaju zaštićeni od 'rdjave sudbine'. Sa nakitom ili bez kićenja mi živimo prema svom sudu (sud bini). I što je sud čistiji to nam je lakše da pod nosimo ono sa čime se suočavamo. Zato je kazano: ' vi fariseji (učena, skolovana klasa) spolja čistite čašu a iznutra je puna grabeža i zlobe.' JL 11, 39
' Blago onima što ne vide a veruju!' JJ 20, 29